Новини
Biggest 23

Черкаський аеропорт

Аеропорт "Черкаси", що розташований на околиці міста, колись мав статус міжнародного летовища. В аеропорту функціонує єдина злітно-посадкова смуга в області. Хоча нині її використовують лише для внутрішніх рейсів.

Перший політ у Черкасах відбувся в далекому 1911 році 16 жовтня, коли авіатор Олександр Олександрович Кузьмінський влаштував політ на апараті "Блеріо". А от відкриття першого аеродрому в нашому місті довелося чекати 43 роки. Летовище було обладнано у 1954 році і розташовувалося воно на перетині вулиць Зеленої та Рози Люксембург. На аеродромі базувалася ланка літаків "По-2" Київського авіазагону, яку у 1958 році було укрупнено до повноцінного підприємства цивільного повітряного флоту і створено 2-гу Черкаську авіаескадрилью 92-го авіазагону Українського територіального управління. А вже 18 грудня 1965 року на базі діючої ескадрилії створюють Черкаський об'єднаний авіазагін із двома авіаескадриліями. У ті ж роки було перенесено і аеродром за межі міста, де і нині розташовується Черкаський аеропорт. Напрямки руху пасажирських рейсів виходили за межі радянської України - люди літали до Росії, Казахстану, Узбекистану, навіть до Африки і Куби. Окрім того, по області щоденно відправлялося декілька літаків на  Монастирище, Маньківку, Христинівку, Тальне. 

Повноцінний черкаський аеропорт було відкрито у 1984 році. Аеровокзал повинен був стати подарунком нашого міста до ХХVІІ з'їзду КПРС, тому його готували поспіхом. У зв'язку з цим приміщення аеровокзалу добудували без передбаченої вентиляційної системи, з незакінченим пано і навіть без каналізації. Але інфраструктура, яка відповідала за безпеку польотів, була здана у відповідності до чинних норм: оновили злітну смугу, укомплектовали сучасним обладнанням диспетчерську, запустили велике інформаційне табло в залі. На 1984 рік черкаський аеропорт став одним із найбільших в УРСР, мав статус міжнародного, обслуговував до 80 рейсів за добу, приймав літаки до 185,5 тонн, а потужність складала до 1000 осіб на добу.

Зі здобуттям незалежності України, черкаський аеропорт, на жаль, починає поступово "помирати".  У 1992 році він втратив статус міжнародного і припинив приймати міжнародні рейси. З 1,5 тисяч співробітників керівництво залишило на робочих місцях лише тих, хто обслуговував чартерні рейси та аварійні посадки. Аеропорт припинив приймати літаки ще 1997 року, але остаточно був закритий 2001 року через проблеми з фінансуванням. 29 березня 2007 року він отримав новий сертифікат і 7 травня відновив свою роботу — в аеропорту приземлився випробувальний літак "Бічкрафт Б-350", що прибув з аеропорту "Бориспіль" для проведення діагностики злітно-посадкової смуги. З 2007 до 2009 року аеропорт був реконструйований, суттєво відновились злітна смуга та аеровокзал.

Попри постійні спроби обласної влади відродити минулу славу аеропорту і сьогодні він не працює за призначенням. Це ще прикріше, тому що, черкаський аеропорт має злітно-посадкову смугу, яка за усіма характеристиками є третьою в Україні за потужністю після обох київських та здатна приймати будь-які типи літаків, від пасажирських до вантажних масою до 190 тонн. Однією з причин занепаду черкаського летовища вважають близькість аеропорту "Бориспіль" (200 км). Черкаський аеропорт на сьогодні слугує запасним летовищем на випадок непередбачених ситуацій та несприятливих погодних умов у "Борисполі". Єдині, кого зараз приймає аеропорт, це чартерні рейси, яких до нині було трохи більше двох сотень.

При написанні використовувалися матеріали
з книги Бориса Юхна "Черкаські місторії"

Ольга Квятковська  Цікаві місця Черкас   20 Червня 2017, 16:30